Jag vet att Ni vill veta....

20:00 Nyss avslutat en underbar middag......Stek med tillbehör......mums, vi dricker en Zinfandel till detta (Kalifornien).
Glömde berätta att vi innan maten öppnade en flaska Champagne....firar att veckan äntligen är över....
Dagen började med att flickorna och jag drog till hemstaden.....
09:30 sorterade vi den sista tvätten till mammas skåp, av en tillfällighet öppnade jag ett skåp som vi tydligen hade missat....detta var fyllt med gamla räkningar (kronofogdens papper mm.) djup suck!!!!!! Extra tid för detta finnes ju ej en dag som denna.....snabba ryck ner med det i min väska....sorterar i em.
Körde till Villa Louise för att hämta lilla mamma..........tack och lov hade det gått över förväntan.
Det yttre var verkligen till hennes fördel, hon hade duschat och tvättat håret....luktade så fräscht, rena kläder.....märktes att hon kände sig finare (tror jag). Har redan bokat in ett nytt besök till Pensionatet början av oktober.
Hennes ben/fot har blivit så mkt bättre nästan helt läkt......
12:00 hem till hennes "ny-städade" lägenhet.......det första hon säger var att hon ju faktiskt städade innan hon gick hemifrån!!!!!!!!!
12:02 undrade hon varför vi var på besök......vi fikade och satt på hennes nystädade inglasade balkong.
Hon "lekte" med tjejerna (dom spelade med trots ålder av 15 och 11), tack käraste tjejer som är så helt fantastiska.......Ni är bäst, finns ingen som "NI".
Kommenterade var hon hade lagt ett par av mattorna???.......ville inte berätta att dom smulat sönder på ballkongen.
Visade henne istället hur fina mattorna var i sovrummet......direkt kommenterade hon att överkastat till sängen som för övrigt ej varit på sängen de senaste 2 åren låg på fel håll!!!!!
Ringde henne vid 19-tiden..........hade som väntat ingen aning om att vi träffats under dagen....hon var väldigt glad och tänkte se på nyheterna........längtar gör jag till det att hon ska besöka Pensionatet igen, så mkt tryggare att hon där hela tiden är omgiven av kunnig personal.

Kram till er alla Vänner och Ovänner önskar

Nellina med världens underbaraste döttrar....

Kommentarer
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Tack Nellina!

2009-08-08 @ 11:27:35
URL: http://ladyjenny.blogg.se/
Postat av: Bettan-Spättan

Va härligt att höra att det är bra med din lilla mamma. Ja det känns alltid tryggare när ens kära har bra och kunnig personal som tar hand om dom. Hoppas allt går bra när hon är i sin egen lya. Ha en fin helg!

Kram/Bettan

2009-08-08 @ 12:36:35
Postat av: bloggi

Så fint att du tar hand om din mamma!



kram:)

2009-08-08 @ 16:27:17
URL: http://hinderilivet.blogdog.se
Postat av: Blondinbullar

Lilla mor... log när jag läste om din mammas kommentarer... Ni har gjort ett JÄTTE jobb! Bamsekram

2009-08-09 @ 11:24:00
Postat av: Skogsnuvan

Vad jag blir glad att allt gått så bra med din mamma. Du ska se att det går bättre nästa gång hon ska på "pensionat" Å vad du är duktig och vad jag känner för dig.

2009-08-10 @ 12:19:22
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Saris/ Sara - en aspergares blogg

Åh vad du kämpar och står i Nellina! Så glad för din och familjens skull att det funkar med din mamma. Du gör ett grymt jobb och hoppas ni får det bra på semestern! Den är ni värda allihop!



p.s tack för alla fina komentarer du gett mig <3

kram

2009-08-13 @ 08:50:02
Postat av: annette

Hej va härligt det är att läsa din blogg, min mamma har just fått diagnosen alzheimers, 65 år gammal, känns orättvist och hemskt, skönt att läsa om dina upplevelser. Annette

2010-05-06 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0