Äntligen!!

Äntligen är denna dagen kommen och "nästan" förbi......................

05:00 Vaknade jag, kunde ej sova längre för mycket låg framför mig en dag som denna......
06:00 Frukost (jordgubbar och Lätt A-fil)
06:55-08:30 cykeltur (underbart väder solen sken +25 grader C)
09:00 Jag och den yngsta dottern beger oss till min lilla mamma
09:30 Ringer henne från parkeringen men ingen svarar, får tag i hemvården där man berättar att dom besökte henne vid 8-snåret. Då jag pratade med dom ser dom henne komma gående....tack och lov var hon inte ute på eget "galej".
Distriktsköterskan hade ringt och bett henne komma för omläggning......
10:00 Operation "LJUG" (vita lögnerna) startar....har fått ihop en Story där jag säger att man ska rensa upp i alla rörstammarna i köket och i badrummet....under tiden ska hon få komma på Pensionat Villa Louise.
Vi (yngsta dottern och jag) övertalade henne att hon måste godkänna Pensionatet som husvärden erbjudit under "renoveringen".......oerhört misstänksam visste jag att hon skulle bli men guld värt att dottra var med....lättar upp på stämningen. Väl där efter ha förklarat 30-40 ggr varför, inträdde vi Villa Louise......och det blev "succé"......helt otroligt skönt.......vi fikade och min mamma var i "blomning", det blev så pass bra att hon troligtvis accepterar en kortare vistelse då det "renoveras" hemma hos henne. Jag har bokat in henne som gäst den 3/8-7/8......och faktiskt under denna tid ska vi städa och röja i hennes "borg".........................pust stön hemma igen.
Ett stort TACK till vår underbara dotter som var helt fantastisk i mötet med mormor och alla dom andra gästerna.....

Då jag var hos henne i måndags fyllde jag kylen + la 200 kr till henne (plånboken borta) men idag var pengarna borta???? Frågan är vad dom har gått till??? Köpte en ny plånbok till henne, fyllde den med lite skrammel och några sedlar....

Håller alla tummar i världen att detta ska funka.....

kram nellina

Kommentarer
Postat av: Bettan-Spättan

Du har ett drygt jobb framför dig. Men vad skönt att det gick så pass bra. Har kollat länken du skicka, mycket bra tecknat! Lycka till med lilla mamma.

Kram

2009-07-16 @ 17:30:11
Postat av: Stonebody

Vad ni sliter med din mamma. Måste vara jättejobbigt!

Vi har också tre fönster fulla med orkideér. Dom är ju så tacksamma.



Ha det gott.

2009-07-16 @ 19:02:07
URL: http://stonebody's. blogdog.se
Postat av: Saris/Sara- en aspergares blogg

Åh Nellina vad du kämpar! Vad skönt att det gick bra i alla fall.

Nya bloggen är lika intressant och fin som den förra....fast bättre ;)



kram <3

2009-07-16 @ 20:40:10
Postat av: Spip

Vad skönt att det gick bra med mamma, hoppas hon trivs i sitt nya tillfälliga boende.

Kram/spip

2009-07-16 @ 22:59:54
URL: http://spip.blogdog.se
Postat av: MischoMaschoMaria

Du kämpar verkligen, bra jobbat! Härligt att din mamma klarar en kortare vistelse på annat boende under tiden hon får renoverat.

2009-07-16 @ 23:49:48
URL: http://mischomascho.blogdog.se
Postat av: skogsnuvan

Vilken tur att det ser ut som om det ordnar sig ett tag i alla fall så att du vet att du inte behöver oro dig hela tiden. Passa på att koppla av nu

2009-07-17 @ 09:14:05
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: maria pr.

Ni är alldeles underbara med lilla mamman! Kramar

2009-07-17 @ 18:09:11
URL: http://mariapr.blogg.se/
Postat av: Sara

saker och ting alltid verkar ordna sig i "slutet". det verkar iallafall som en början på en lösning? :) lycka till med alltihopp nu



tack för din kommentar. egentligen uppskattar jag ensamhet väldigt mycket. jag får försöka komma ihåg det :)

2009-07-17 @ 19:48:34
Postat av: Marie Z

Kära du... jag vet vad du går igenom och kraft till dig. Det är jobbigt när man har en "egen" familj också att rodda. Kraft och värme till dig!

Marie Z

2009-07-17 @ 20:46:43
URL: http://mariezetterlund.wordpress.com
Postat av: Blondinbullar

Lättnadens suck! Ha en fortsatt trevlig lördag!

2009-07-18 @ 16:11:21
Postat av: Anna

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

2009-07-18 @ 22:19:40
URL: http://sixtens.blogdog.se
Postat av: Ronny Svensson

hej hjärtat.har läst vad du gjort för boddan

snälla människor och med ett så öppet hjärta som du

har kommer det att gå dig väl i ditt liv

din Pappa älskar DIG

2009-07-19 @ 19:02:23
Postat av: Anonym

Hej



Tack för att du följer mitt "arbete" med mina hundar. Jag ser att du också har mycket att stå i. Tack för att du läser min blogg.

Kram Mia

2009-07-24 @ 17:00:17
URL: http://kipisdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0