Denna värme........

08:00 Provtagning ("vampyr-ella" i farten)
08:45 I bilen till "lilla mammas" hemstad
10:00 Stegade jag och min bror in på "Villa Louise"


Det strålade likt värmen från solen en het sommardag......det räckte att jag öppnade dörren (rättare sagt dom öppnade, det är ju låst) människorna (personalen) var verkligen skapta för att vara på detta ställe.
Vi satt i deras vardagsrum en efter en "trillade" Gästerna in......anhöriga som bar deras väskor....
Pensionatet stod med öppna famnen till sina "Gäster".


Hur ska vi få lilla mamma dit?????
Det lär behövas många vita lögner innan hon följer med mig dit.....
Vi har bestämt att jag och min lilla flicka ska försöka ta med mormor på en liten utflykt på torsdag.
Tror att det kan hjälpa då barn är med......vår lilla tjej är ju så underbart omtänksam till alla sjuka,skadade människor som djur!!!!


På hemvägen åkte jag in om lilla mamma, vi fikade och drack kaffe.
Kaffet är en historia i sig, där skrattade vi gott......hon har slagit itu sin kaffekanna (den hon brygger på), under tiden sätter hon kaffefiltret över en annan bringare, men hon förstår aldrig varför det inte rinner igenom?????
Jag berättade att det krävs ett liltet tryck från kannan underifrån annars rinner det ju ej......OK sa hon vad gör vi nu?
Hon berättade att hon hällt av kaffet ner i en gryta och kokt det istället!!!! Jo sa hon det är ok med lite pulver i munnen!!!! Vill jag ha kaffe så är det väl OK sa hon, smakar ju kaffe.......suck!
Ska köpa en kanna till på torsdag.

Nu måste jag "slappa" psykiskt trött........................


Svar från gårdagen: Inget specifikt slott hade jag tänkt mig älskar alla slott......
Det blev en dag med mycket slöande,.........vi gjorde i princip ingenting, jag ville ju ha sällskap men resten ville inte med tyvärr!!!!!Det är nästan alltid bara jag som vill ut på galej......den lilla tjejen brukar hänga på.


Kram till er alla Vänner och Ovänner!

Nellina

Kommentarer
Postat av: Blondinbullar

Håller tummarna inför torsdag, att mor blir med i bilen och att det också blir en positiv dag för henne.



Kram på dig!

2009-07-13 @ 17:26:53
Postat av: Saris/Sara - en aspergares blogg

Du är en riktig kämpe Nellina <3 Tänker på dig!



kram

2009-07-13 @ 19:41:29
Postat av: /mischomascho

Tack snälla du =)



2009-07-13 @ 21:00:03
URL: http://mischomascho.blogdog.se
Postat av: Jenna

Kul att du hittade dit :)

2009-07-13 @ 22:50:47
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: kokosnoet

Du är guld värd för din mor!!



Många kramar

2009-07-14 @ 16:20:22
URL: http://kokosnoet.blogdog.se
Postat av: bi

Ja du Nellina, det är uppfödaren av Molle som tyckte jag skulle sälja honom på Blocket eller avliva honom!Varför för Guds skull:ja hon trodde inte jag skulle klara av att ha honom för min sjukdom.haha gud vad dumt..han gör ju att jag fortfarande står på benen.Finns mycket korkade männsikor därute jag trodde hon var min vän,men hej vad jag bedrog mig.ha en trevlig dag kram bi och molle

2009-07-31 @ 16:36:18
URL: http://blogdog.se/toymolle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0