Min lilla mamma på Tivoli!



Året är jag inte säker på men tror att det var i mitten av 70-talet.
Lilla mamma som var ledare på en "barn-syförening" hade bestämt att som terminsavslutning skulle vi alla åka till TIVOLI i Köpenhamn.
Händelsen som jag gärna delar med mig utav är då min mamma "snällt" ställde upp för att åka det minsta pariserhjulet med de yngsta barnen.....................alla barnen tyckte att attraktionen var så kul så kul.....
Efter ett varv ser vi lilla Mamma halvt hysterisk skrika: -släpp av mig det är för högt, jag mår illa....
På varv två fick det "lilla" pariserhjulet stanna och släppa av mamma.
Detta har hon fått höra, senast idag då jag pratade med henne i telefon påminde jag henne om "skräck-färden".
Det är så härligt att prata om de gångna tiderna.......
Än så länge kommer hon ihåg detta.

På tal om Pariser hjul...

2009-03-26 12:53 | Erik Stenfors Göteborgs planerar att i likhet med London, Berlin och många andra stolta städer, bygga ett "stadshjul" - vad vi brukar kalla pariserhjul, trots att Paris saknar detta. Göteborgs hjul, som vi antar kommer att få ett fyndigt, göteborgskt namn, ska bli 60 meter högt och byggs nära operan.

Göteborgshjulet ligger dock på en långt lägre nivå än det hjul som ska byggas i kinesiska Guangzhou. Hjulet ska bli världens högsta, dessutom är det placerat på toppen av stadens 450 meter höga TV-torn. Anläggningen utlovas vara både jordbävnings- och orkansäker. Invigning ska ske i oktober 2010.

Det skulle jag vilja åka....(tokig som jag är).
Kram till er alla Vänneroch Ovänner
NELLINA

Detta har jag åkt....London Eye!

Kommentarer
Postat av: kokosnoet

Trevlig helg önskar jag dig!

Kram kokosnoet

2009-07-24 @ 20:21:41
URL: http://kokosnoet.blogdog.se
Postat av: Blondinbullar

Lilla mamma, hon hade kurage nog att få pariserhjulet att göra ett stopp :) Påminner mig om när man var tvungen att stänga av skidliften för att just jag skrek och tjoade... Hoppas mamma mår bra!

Kram

2009-07-24 @ 20:27:20
Postat av: Saris/Sara - en aspergares blogg

London eye åkte jag och mamma när vi var där! Var jättecoolt att se London ovanifrån! Rekomenderas att göra om du åker dit nån dag :)



kram

2009-07-24 @ 20:35:01
Postat av: Jenna

Jag kan tänka mig det. I det landet lär ju alla ha äga en sådan. Jag har tänkt på det länge men inte riktigt hajat att de är så "bra".



Det kinesiska hjulet låter spännande! Där kan man nog tala om utsikt :)

2009-07-25 @ 08:54:03
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: skogsnuvan

Apropå ingenting har jag varit i tre veckor i Guangzhou där min bror bodde en tid. Det är ju rätt häftigt att vi har pariserhjul därifrån och dom har X 2000 tåg från oss (det är det min brorsa jobbar med) i Kina. Ha en fin sommar och jag hoppas att det inte regnar lika mycket på dig som på mig.

2009-07-25 @ 10:10:27
URL: http://skogsnuvan.blogdog.se
Postat av: MischoMascho

Det är så härligt med gamla minnen...

Trevlig helg

2009-07-25 @ 22:50:07
URL: http://mischomascho.blogg.se/
Postat av: Ronny Svensson

hej Du. ett gott minne har du nellina?

på tal om karusell,, 1964 kom Du och Din bror och Mamma till ålborg för att hälsa på mig.

vi gick på tivoli alla fyra , fika och hade kul

Din mamma var så sugen på att åka bergidalbana.

dina föräldrar gjorde så. och vi ångrade oss mycket. där låg du vagnen din bror passade dig

det var hemska minuterinnan vi kom ner till våra barn. Boddan och Roddan sa tänk om det hade hänt något hemskt.. vän facebook supermegabiffen...



på biffens you tube finns 2 låtar där jag sjunger

till orkester och körar gör DIANA NUNES...

2009-07-27 @ 18:02:31
Postat av: Jennifer

Det ser skit kul ut!!!!

Jag har nyss varit i England:)

Men jag åkte inte den då:(

2009-07-30 @ 20:37:25
URL: http://jennifer99.blogdog.se
Postat av: Ronny Svensson

Hej mina vänner och ovänner.

Jag har för första gången målat 4 st tavlor, ganska kul, musiker Ronny Svensson lev väl

2010-08-24 @ 09:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0