TIVOLI - Köpenhamn




Vi drog till Tivoli, många år sedan jag var där.....
Det positiva var ju att man kommit med några nya "åkattraktioner"
Det stod faktiskt stilla under många år....


Vädret var "tipp-topp", mest molnigt vilket halverar antalet besökare på Tivoli.
Då vi alla var nöjda och glada avslutade vi kvällen på :

Vi beställde alla en rätt var.....men dom var alltför stora....bedöm själv.

Min lilla Cheese buragare med morötter (250g)

Den bättre hälften tog en Dubbel med ägg och Bacon.....pust stön jobbigt att äta....

Äldsta dottern ville ha en "liten" Club Sandwich....

Öresundståget tillbaka till Sverige (Svågertorp)
Denna resa gick till historien, vi skrattade vansinnigt hela turen.....
Ett gäng Holländare spelade kort vid sidan av den yngsta dottern, deras spelekort var prydda med "unga"(20-25 års åldern) pojkars nakna kroppar!!!!!
Hon tittade med de största ögon man kan tänka sig......
Då vi kom ur tåget fortsatte skratten.....mannen toppade detta genom att ta ett språng bakom oss och hoppa sina 100kg rakt i en vattenpöl....stänkte något kopiöst....prickiga vi alla blev plus att hans Skinn Converse blev fyllda med Vatten och grus, GRATTIS!

Den äldsta dottern ramlade ihop på marken, skrattade så att hon ej kunde resa sig.....
Väl hemma igen!
Dusch sedan rakt i säng........
Ha en underbar dag alla Vänner och Ovänner!
kram NELLINA

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh, tack för detta! Ler från öra till öra just nu. Stor kram!

2009-07-23 @ 15:13:01
URL: http://lejonkvinnan.blogdog.se
Postat av: italien

Vad kul ni hittar på. Det är härligt när man får skratta ordentligt:)



Det var många år sedan jag var på Tivoli



Ha det bra

2009-07-23 @ 15:19:24
Postat av: Nenniz

Vilken härlig resa=)

2009-07-23 @ 16:10:23
URL: http://nenna.blogdog.se
Postat av: Jenna

Det låter som en riktigt härlig dag! För 15 år sedan var jag där minns jag, och då fick man leta guldkorn i sanden, som man sedan fick en medalj av :) Kanske är det dags för ett återbesök!

2009-07-23 @ 18:22:42
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!

Jag söker en praktikplats med något innom hund, helst på något ställe där dom utbildar tjänstehundar...

2009-07-23 @ 21:07:40
URL: http://nisse.blogdog.se
Postat av: Blondinbullar

Hurra för Copenhagen! Vilken härlig dag, trevligt att möta andra människor som bjuder på sig själv (hoppas han gjorde det, mannen i pölen :)

Kram kram

2009-07-24 @ 09:51:02
Postat av: Bettan-Spättan

Ja för mig är det snart nio år sen. Alldeles för länge. Synd att man inte kan se dina bilder. Trevlig helg, nu drar vi norrut!

Kram/Bettan

2009-07-24 @ 10:48:02
Postat av: bi

Ja jag fick lägenheten hurra, äntligen löste sig det problemet.Tack för råd och stöd Nellina, det känns bra att det finns vänner därute.Jag kommer troligen fortsätta med bloggen men det tar ett tag och få allt inkopplat.Flyttar 4 aug ha en trevlig helg nu

kramisar bi

2009-07-24 @ 13:17:00
URL: http://blogdog.se/toymolle
Postat av: Saris/Sara - en aspergares blogg

Haha det lät som en rolig dag :) Tivoli ska vara riktigt mysigt att vara på! Har aldrig vatt där men det får de la bli någon dag :D



kram

2009-07-24 @ 20:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0